MONETA Money Bank dnes spouští možnost plateb na telefonní číslo, tzv. platba na kontakt. Klientům banky tak bude nově stačit znát namísto čísla bankovního účtu příjemce pouze jeho telefonní číslo.
Službu aktivují v mobilní aplikaci Smart Banka a umožní jim v rámci jedné transakce zaslat částku do pěti tisíc korun.
Platbu na kontakt klienti Monety snadno uskuteční v mobilní aplikaci Smart Banka. V případě, že chtějí platby pomocí této služby zároveň přijímat, je zapotřebí se v této aplikaci registrovat. „Při registraci stačí, aby si klient přiřadil telefonní číslo k jednomu ze svých platebních účtů. Následně povolí aplikaci přístup ke kontaktům v mobilním telefonu, čímž se automaticky objeví na platebním příkazu všechny jeho kontakty, které si již tuto službu u svých bank taktéž aktivovaly a kterým lze platbu tímto způsobem poslat,“ vysvětluje postup senior manažer depozit a karet Artur Galstyan. Jak však doplňuje, kontakty z telefonního seznamu zůstávají v rámci zařízení uživatele a samotná banka k nim přístup nemá. V posledním kroku pak už jen stačí napsat požadovanou částku a platbu potvrdit.
Každé telefonní číslo může být přiřazeno pouze k jednomu bankovnímu účtu. V případě, že jich klient vlastní vícero, musí zvolit pouze jeden z nich. Nastavené číslo však může kdykoliv z této služby odregistrovat.
Maximální částka, kterou lze v rámci jedné transakce poslat, je pět tisíc korun. Rychlost připsání odeslané částky pak záleží na bance příjemce. „Jelikož však v současnosti všechny banky umožňující platbu na kontakt podporují okamžité platby, bývá platba připsána zpravidla do deseti sekund,“ dodává Galstyan.
Převod je možný pouze v rámci České republiky. Registr mobilních čísel zapojených do Plateb na kontakt spravuje Česká národní banka (ČNB).
„Věříme, že si i tento způsob placení najde mezi našimi klienty své příznivce. Nejenže tak ušetří čas, ale zároveň eliminují riziko chyb, ke kterým může docházet při přepisování čísla bankovního účtu,“ říká ředitelka komunikace a udržitelnost Skupiny MONETA Zuzana Filipová.