Hana Kovářová
Spread the love

Průzkum KB odhalil, že 77 % Čechů vnímá rostoucí popularitu ženského hokeje a 60 % plánuje sledovat dubnové mistrovství světa, které se poprvé koná v České republice.

Ženský lední hokej si v České republice získává stále větší pozornost a uznání. Potvrzuje to nedávný průzkum Komerční banky, která je již třetím rokem oficiálním partnerem českého ženského národního hokejového týmu. Výsledky jasně ukazují, že Češi jsou na své hokejistky hrdí a jejich úspěchy sledují s rostoucím zájmem.

Mistrovství světa v ženském ledním hokeji, které se v dubnu 2025 poprvé v historii koná na české půdě v Českých Budějovicích, si nenechá ujít 60 % Čechů. Každý devátý Čech se dokonce považuje za skalního fanouška ženského hokeje, přičemž muži jsou v tomto ohledu třikrát aktivnější než ženy.

Co na českých hokejistkách obdivujeme?
Odhodlání prosadit se v tradičně mužském sportu (46 %)
Týmového ducha (44 %)
Pevnou vůli (40 %)
Zápal pro sport (38 %)

Polovina Čechů je přesvědčena, že hokejistky si zaslouží stejné uznání a odměny jako jejich mužští kolegové. Zajímavé je, že ženy jsou v tomto ohledu spravedlivější – rovný přístup k oceňování podporuje 57 % žen oproti 44 % mužů.

Bariéry rozvoje ženského hokeje
Průzkum identifikoval hlavní překážky, které brání větší popularitě ženského hokeje:
Nedostatek mediální pozornosti (46 %)
Stereotypní vnímání hokeje jako „mužského“ sportu (36 %)
Nedostatek financí a podpory (31 %)

„Jako banka českého hokeje věříme, že sport má moc měnit životy. Kromě finanční podpory se zaměřujeme také na zvyšování povědomí o ženském hokeji a na inspirování mladých talentů,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand strategii a komunikaci Komerční banky.

Komerční banka je dlouhodobým podporovatelem českého hokeje ve všech jeho podobách – od extraligy a mužského národního týmu až po mládežnické kategorie, para hokej a nyní i ženský národní tým. Celých 43 % respondentů je přesvědčeno, že angažovanost ze strany soukromého sektoru výrazně pomáhá propagaci ženského hokeje.

Dubnové mistrovství světa tak bude nejen významnou sportovní událostí, ale i důkazem, že „cílevědomost, fair play a vytrvalá píle vás spolu s podporou vašeho okolí dokáže dostat až na samý vrchol.“

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *