Česká asociace pojišťoven na svých stránkách v srpnu spustila formulář, který umožní pozůstalým zjistit, zda jejich blízký měl sjednané životní pojištění. Pojišťovny případné pojištění dohledají dle doporučení do 7 pracovních dnů.
Na webu České asociace pojišťoven se objevil nový formulář. Ten pomůže pozůstalým zjistit, zda zemřelá osoba (obvykle přímý příbuzný) měla sjednáno pojištění pro případ smrti. Do formuláře stačí uvést jméno a příjmení (příp. i předchozí příjmení), rodné číslo nebo datum narození a adresu trvalého pobytu zemřelé osoby.
„Již před spuštěním formuláře jsme v případě, že se na nás klient obrátil s dotazem na životní pojištění zemřelé osoby, požádali pojišťovny o její dohledání. Nedělo se tak ale často a klienti se obraceli jednotlivě na každou pojišťovnu zvlášť. Toho bychom je rádi ušetřili,“ vysvětluje Petr Koblížek z České asociace pojišťoven.
O předání dotazu pojišťovnám ČAP tazatele informuje, o výsledku hledání se ale dozví jen v případě, že je zároveň oprávněnou osobou. Důvodem je povinnost pojišťovny zachovávat mlčenlivost.
„Pokud pojišťovna zjistí, že zemřelá osoba u ní byla k datu úmrtí pojištěna pro případ smrti, kontaktuje oprávněnou osobu nebo zahájí kroky k jejímu dohledání,“ doplňuje Pert Koblížek. Na dohledání případné smlouvy budou mít pojišťovny dle doporučení sedm pracovních dnů.
Nový formulář je uveden na hlavní stránce České asociace pojišťoven www.cap.cz.