Skip Pay, fintech ze skupiny ČSOB, získal novou licenci od České národní banky. Umožní mu poskytovat finanční služby v neomezeném rozsahu a reagovat tak na rostoucí zájem o služby, které fintech nabízí.
Skip Pay se díky tomu více zaměří na běžné české domácnosti, pro které se chce stát první volbou pro placení online. V tom ho podpoří i ČSOB, která začne jeho platby jako standard postupně nabízet svým retailovým klientům. Společně chtějí posílit nejen bezpečí spotřebitelů, ale i pozici českých e-commerce obchodníků ve složité době. Ještě letos pak zahájí Skip Pay aktivity na Slovensku.
Licence od ČNB, kterou Skip Pay získal v době, kdy regulace finančních služeb výrazně zpřísňuje, umožní pokračovat v růstu transakcí i celkovém objemu zprostředkovaných plateb. Ten Skip Pay držel v minulých letech po dobu licenčního řízení cíleně na uzdě. I tak se transakční objemy v loňském roce pohybovaly kolem dvou miliard. To se nyní mění. Skip Pay tak nově může například zvýšit limit vybraných produktů až na 100 000 korun se splatností až 50 dní zcela zdarma. Spolu s tím se stane tzv. payment facilitátorem a zákazníkům, pro které odložená platba nemusí být nejvhodnější, nabídne vlastní platbu kartou. Zároveň Skip Pay plánuje získání několika dalších licencí, které fintechu umožní rozšíření portfolia služeb a podpoří jeho další růst, který v uplynulých dvou letech aktivně tlumil právě kvůli regulatorním požadavkům.
„Na získání naší druhé licence od ČNB jsme intenzivně pracovali poslední dva roky. Opět se potvrdilo, že ČNB taková licenční řízení nebere jako formalitu a všechny činnosti žadatelů pečlivě a do detailu zkoumá. Takže s čistým svědomím konstatuji, že náš aktuální model odložených plateb splňuje ta nejpřísnější kritéria jak na stabilitu, tak na bezpečnost a zodpovědnost vůči zákazníkům,“ říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Ukazujeme českým zákazníkům, jak mělo nakupování online vždy vypadat a jen to dosud nebylo technicky možné. Se Skip Pay to nyní možné je a odložené platby se budou na evropském trhu stále rozšiřovat.“
Stejný názor má i ČSOB, 100% vlastník Skip Pay. Letos začne odloženou platbu nabízet svým retailovým klientům jako nový nástroj pro bezpečné a pohodlné platby za online nákupy. Chce rozšířit povědomí o tom, že za on-line nákupy se už předem platit nemusí, a svou pozici posílit například vůči dobírce a všem platebním metodám, kde se při převzetí zboží platí „za zabalenou krabici“.
„ČSOB je leaderem na trhu v poskytování platebních služeb. E-commerce je pro nás klíčový segment – cílíme na něj ostatně i vlastní platební bránou. S odloženými platbami děláme další krok k zajištění vyšší úrovně bezpečí nakupujících zákazníků,“ říká Ján Lučan, člen představenstva ČSOB. „Skip Pay vnímáme jako součást svého platebního systému, nástroj, který posouvá možnosti a nabízí bezpečné placení pro každého. Umožňuje totiž platit až ve chvíli, kdy si zákazník objednávku převezme a zboží má možnost vybalit a prozkoumat. Zákazník si tak může být jist, že když nakupuje na e-shopu s platební metodou Skip Pay, nespálí se. Zapojení Skip Pay jak do nabídky retailových produktů, tak do nabídky platebních metod pro e-shopy je pro nás cestou, jak tuto ochranu dostat přímo k zákazníkům a zároveň podpořit e-shopy, které naši platební metodu využívají.“
Rozdíly mezi online a offline platbami se stírají, zodpovědnost roste
Ján Lučan i Richard Kotrlík se shodují, že zájem o odložené platby nepřestává růst. Meziročně se počet i objem transakcí realizovaných prostřednictvím Skip Pay zvýšil o více než 85 %. Zájem o ně roste paradoxně i v kamenných prodejnách – možnost platit „na třetiny“ při nákupu v kamenném obchodě pomohla navýšit celkový objem těchto plateb v letošním roce meziročně na čtyřnásobek.
„Letos jsme poprvé uvedli BNPL do kamenných prodejen, v říjnu se počet e-shopů, kde je se Skip Pay možné platit, poprvé dostane na více než 33 000 díky partnerství s GoPay. A tím naše expanze jen začíná – intenzivně se nyní chystáme na pilotní spuštění našich služeb na Slovensku. Konstantně pracujeme na tom, abychom byli férovým a dlouhodobým partnerem obchodníkům i klientům,“ uzavírá Richard Kotrlík.