Přesednout z auta, zvolit si k dojíždění do práce udržitelnější způsob dopravy a díky tomu objevit nová místa a zážitky. To je smyslem již třetího ročníku Zelené výzvy, kterou pořádá ČSOB spolu s Mastercard.
Do přátelského soupeření zaměstnanců finančního sektoru ve sbírání zelených kilometrů na cestě do práce a z práce chtějí letos ČSOB a Mastercard zapojit ještě více institucí, včetně pojišťoven. Soutěžit se bude od 1. září do 30. října 2024 a společnost Mastercard v závislosti na počtu celkově ušetřeného CO2 podpoří obnovu světových lesů výsadbou stromů.
„Chtěl bych tímto vyzvat všechny své kolegy a zaměstnance společností působících na finančním i pojišťovacím trhu k tomu, aby od 1. září co nejvíce cestovali do práce vynaložením vlastních sil nebo prostřednictvím MHD. Já osobně budu intenzivně dojíždět na kole, vždy když to bude možné. Moc se těším, jak si budu zlepšovat svou kondici a potkávat se s podobně smýšlejícími kolegy,“ říká generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.
„Velmi rádi se po loňském úspěšném ročníku opět zapojujeme do Zelené výzvy, kterou v Mastercard vedle osobní účasti řady z nás podpoříme i výsadbou zeleně. Ochrana planety je jedním ze zásadních pilířů naší firemní strategie, kterou dlouhodobě naplňujeme prostřednictvím globální platformy Priceless Planet Coalition s cílem obnovit lesní porosty v těch nejvíce postižených oblastech naší planety. I proto jsme se zavázali, že po skončení soutěže vysadíme v rámci Priceless Planet Coalition za každých ušetřených 20 kilogramů CO2 jeden strom,“ dodává generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Jana Lvová.
Účastníci Zelené výzvy zapisují své kilometry do speciální aplikace, která počítá přesun do práce a z práce jinak než autem na benzin nebo naftu. Zaměstnanci mohou chodit, běhat, jezdit na kolech nebo koloběžkách, bruslit, cestovat hromadnou dopravou, případně využívat vozidla na elektřinu. Nasbírané kilometry se sčítají a přepočítávají na ušetřené emise uhlíku.
Kromě toho účastníci můžou v rámci aplikace sledovat příběhy svých kolegů a dalších soutěžících z jejich cest a vkládat vlastní fotky a videa. Novinkou jsou i mini-duely, které podpoří soutěžního ducha jednotlivých účastníků.
Loňské Zelené výzvy se zúčastnilo 4 300 zaměstnanců z 12 institucí z českého finančního sektoru a celkový počet zapsaných kilometrů činil takřka 2,1 milionu. Tím se ušetřilo 252 848 kilogramů CO2 a Mastercard se zavázal k vysazení 50 tisíc stromů v nejohroženějších částech planety. Nejaktivnější ČSOB nasbírala 1,25 milionu kilometrů, v přepočtu na počet zaměstnanců skončil na prvním místě poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika.
Udržitelnost a odpovědný přístup ke všemu, co dělá, je neoddělitelnou součástí firemní filozofie skupiny ČSOB již dlouhou řadu let. Patří do ní také spolupráce s neziskovými organizacemi a podpora veřejně prospěšných projektů. Za rok 2023 ČSOB věnovala na rozvoj filantropie a podporu společensky odpovědných a udržitelných aktivit přes 64 milionů korun.