MONETA připravila novou podobu svých webových stránek. Celkovou proměnou prošel nejen web moneta.cz a jeho anglická mutace, ale i ostatní stránky spadající pod Skupinu MONETA.
S ohledem na stoupající počet uživatelských přístupů z mobilních zařízení byly vzhled a čitelnost webu přizpůsobeny primárně mobilním telefonům. Jeho vizuální stránka je inspirována mobilní aplikací Smart Banka.
„Při návrhu nového webu byl pro nás zásadní fakt, že od roku 2018, kdy proběhl poslední redesign webu, významně narostl počet uživatelů, kteří k jeho návštěvám využívají mobilní zařízení. Jen minulý rok jich bylo přes 65 % a toto číslo stále stoupá. Nový web je proto postaven na přístupu mobile first, díky čemuž bude návštěvníkům velmi dobře fungovat na jejich mobilních telefonech,“ říká Sandra Kalijanko, senior manažerka Web Portal, Retail Development & Direct Communication, která stojí za vznikem nových webových stránek.
Byl vytvořen vzdušný, čistý a dobře čitelný design, ve kterém by se měli klienti banky snadno a jednoduše orientovat. V rámci redesignu prošly každá ikona a každý obrázek na webu grafickou úpravou, aby stránky působily moderně a konzistentně. Dominantní barvou je i nadále bílá – vzhled stránek je však sjednocený s mobilní aplikací Smart Banka, která lépe funguje na obrazovkách a v digitálním prostředí. Například hlavní tlačítko má nyní namísto zelené barvy modrou, což zajišťuje konzistentní uživatelský zážitek v momentě, kdy klient plynule přechází v rámci online sjednání produktů na webu do mobilní aplikace. Doplňkovou barvou je gradient, který již klienti banky dobře znají ze Smart Banky.
„Naším hlavním cílem bylo zlepšit uživatelskou zkušenost návštěvníků webu. Celému návrhu předcházel podrobný kvalitativní a kvantitativní výzkum, který proběhl v rámci uživatelského testování v UX laboratoři či analýzy zpětné vazby klientů banky z našeho webu, chatu či call centra. Na základě získaných dat pak došlo k optimalizaci navigace a produktové stránky, stejně jako struktury dotazů, dle toho, co naši klienti nejčastěji řeší,“ popisuje vznik webu Sandra Kalijanko.
Design nového webu byl navržen tak, aby splňoval potřeby nejen retailových zákazníků, ale také živnostníků a malých a středních firem. Právě proto vznikla zcela nová sekce pro komerční segment, do které se návštěvníci dostanou za pomoci tlačítka Živnostníci a firmy umístěného v levém horním rohu stránky. Kdykoliv se tak mohou přepnout a zobrazit si nabídku šitou na míru dle potřeb jejich podnikání.
V rámci redesignu MONETA klade důraz na splnění norem přístupnosti webu široké veřejnosti, které budou povinné pro finanční instituce od července 2025. Jedná se zejména o přizpůsobení velikosti fontů, kontrastů a možnosti pohybu po webu prostřednictvím čteček, klávesnice nebo tabulátorů, na jejichž implementaci se aktuálně aktivně pracuje. Díky tomu bude nový web snadno ovladatelný pro všechny uživatele, včetně těch se specifickými potřebami, jako je snížená schopnost vidění nebo sluchu.
Nový vzhled získaly i další internetové prezentace Skupiny MONETA, a to například monetaauto.cz, kariera.moneta.cz, esg.moneta.cz, clementia.cz a investors.moneta.cz. V rámci existence MONETA Money Bank dosud proběhly pouze dva kompletní redesigny webu – první po vzniku banky a druhý v roce 2018.