Šéf logistické Raben Group Ewald Raben prezentoval v Rokycanech unikátní data z oblasti snižování emisí v logistice. Jeho firma testuje biopaliva (HVO100) ve vozovém parku, investuje i do ekobudov. Dohromady s vysokým podílem využívané zelené energie vedla opatření podle jeho slov k téměř 23% snížení emisí.
Akci moderoval Jakub Železný. Na eventu proběhla panelová diskuze odborníků na logistiku nejen z Rabenu, ale i českých vysokých škol.
„Rok 2023 byl v naší agendě ESG dalším náročným rokem. Raben Group se i nadále spojuje se svými zákazníky, dopravci a obchodními partnery s cílem utvářet a zlepšovat náš dopad na životní, společenské a pracovní prostředí. Těší nás pokrok v tomto ohledu a těšíme se na další kroky v roce 2024,“ řekl Ewald Raben.
Závazek Raben Group k udržitelnosti vedl k významným úspěchům, včetně výrazného zvýšení ratingu Ecovadis na 65 bodů v roce 2024.
„Jsme hrdí na to, že jsme ve všech oblastech dosáhli minimálně hodnocení „dobrý“ a v kategorii životního prostředí hodnocení „pokrok“. Těší nás také to, že jsme dosáhli působivého hodnocení A- ve zveřejněném CDP Climate 2023,“ uvedla Ewelina Jabłońska-Gryżenia, vedoucí udržitelnosti v Raben Group.
Český Raben „šlape“ do udržitelnosti
Jedním z nejúčinnějších řešení pro snižování uhlíkové zátěže je co nejúčinnější využívání přepravy: „Dá se říct, že kamion je jedním z nejekologičtějších řešení, protože při stejných emisích přemístí větší množství nákladu. Díky podobným řešením jsme schopni snížit zátěž, a postupně se tak propracovávat k definovaným cílům. Emise redukujeme zejména efektivitou přepravy“ říká Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben Logistics Czech & Slovakia.
V praxi se jedná například o nákladní auto Cityliner se zadní natáčivou osou, která přesně kopíruje stopu tahače, díky čemuž dokáže projet i hůře dostupnými místy. Cityliner navíc pojme až 27 palet, na jeden litr paliva tak rozveze větší množství nákladu než klasické 18paletovém rozvozové vozidlo.
Erich Handl, Rokycany